Για τη συμμετοχή του Πέτρου Ταούκη στην έκθεση κρέατος

[Την Παρασκευή 21/9/12 έγινε παρέμβαση στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο κατά την διάρκεια εξέτασης μαθήματος των Χημικών Μηχανικών. Η αφορμή ήταν η συμμετοχή του καθηγητή Πέτρου Ταούκη στην έκθεση κρέατος στις 29/9-1/10. Μοιράστηκαν κείμενα στους φοιτητές και πετάχτηκε κόκκινη μπογιά στον καθηγητή. ]

Στις 29-30/9&1/10 πραγματοποιείται στο εκθεσιακό κέντρο metropolitan expo το “πανελλήνιο συνέδριο meatdays2012-το κρέας στα καλύτερά του”. Κτηνοτρόφοι, κρεατέμποροι όπως και διάφοροι σύνδεσμοι χασάπηδων απ’ όλη την Ελλάδα θα μαζευτούν εκεί για να συζητήσουν πάνω στην ανάπτυξη του κλάδου τους και να προωθήσουν καινοτόμες μορφές παραγωγής. Ένας κλάδος δηλαδή που βασίζεται στη υποδούλωση μη ανθρώπινων ζώων, αυτό που πολύ κομψά αποκαλείται εκτροφή.

Κάθε χρόνο δισεκατομμύρια ζώα αναπαράγονται, εκτρέφονται, φυλακίζονται και τέλος δολοφονούνται στο βωμό του κέρδους και της ανθρώπινης κατανάλωσης μέσα σε σύγχρονα εργοστάσια-σφαγεία. Σε αυτή τη προσπάθεια συμμετέχουν ενεργά καθηγητές πανεπιστημίων εξειδικευμένοι στη βιομηχανική παραγωγή τροφίμων. Ένας εξ’ αυτών είναι και ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Πέτρος Ταούκης.

Η εντατική κτηνοτροφία όπως τη γνωρίζουμε σήμερα είναι και αυτή αποτέλεσμα της βιομηχανικής επανάστασης και της μηχανοποίησης της ζωής, αλλά κατά παράδοξο ιστορικά τρόπο πρώτα μπήκαν οι άνθρωποι στα εργοστάσια φυλακές ως εργάτες πριν 200 χρόνια και έπειτα τα ζώα ως αντικείμενα χωρίς ενδιαφέροντα και αισθήματα πριν από μόλις 90 χρόνια. Αυτό εξηγείται από την ανάγκη για τεράστιες ποσότητες τροφής που δημιούργησε η αστικοποίηση. Τα βιομηχανικά σφαγεία και εκτροφεία φτιάχτηκαν για να ταΐσουν τους βιομηχανικούς εργάτες φτηνό κρέας.

Η ανάγκη για μεγιστοποίηση του κέρδους ήταν αυτή που εξέλιξε τη βιομηχανία που στοιβάζει τα ζώα σε μεγάλα εργοστάσια χωρίς ποτέ να δουν το φως του ήλιου και δίνοντάς τους ουσίες και αντιβιοτικά για να κρατηθούν ζωντανά ως το σφαγείο. Στις βιομηχανικές φάρμες κρεοπαραγωγής τα ζώα στερούνται κάθε φυσικής συμπεριφοράς όντας είτε φυλακισμένα σε μικρά ατομικά κελιά είτε το ένα πάνω στο άλλο σε ασφυκτικά κλουβιά. Σε αυτή τη κατάσταση χάνουν κάθε ευκαιρία κοινωνικοποίησης με τα άλλα ζώα και παρουσιάζουν ψυχογενή προβλήματα όπως ο αυτοακρωτηριασμός, η έντονη επιθετικότητα ακόμη και ο κανιβαλισμός.

Πολλά ζώα στερούνται τη δυνατότητα φυσικής αναπαραγωγής και μητρότητας αφού τα θηλυκά γονιμοποιούνται δια της βίας, συνήθως από το χέρι ειδικού επιστήμονα και όταν γεννήσουν τους αποσπώνται τα μικρά τους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Η σύντομη ζωή των ζώων αυτών τελειώνει με ένα μακρύ συνήθως ταξίδι από το εκτροφείο στο σφαγείο, όπου εκατοντάδες ζώα στοιβαγμένα σε φορτηγά μεταφέρονται χωρίς νερό και φαγητό ακόμα και για μέρες. Στο σφαγείο τα ζώα αντιμετωπίζουν το θάνατο με τρομερό στρες έχοντας πλήρη συναίσθηση της θέσης στην οποία έχουν βρεθεί.

Η βιομηχανία κρέατος είναι το πιο απτό παράδειγμα της λεηλασίας των ζώων και της φύσης. Οι επιπτώσεις της στα οικοσυστήματα είναι ανυπολόγιστες και παρόλα αυτά σήμερα μας μιλούν για περαιτέρω ανάπτυξη της. Το ένα τρίτο της καλλιεργήσιμης γης χρησιμοποιείται για να παραχθούν ζωοτροφές (άλλο 1/3 για βιοκαύσιμα) καθιστώντας την κρεοπαραγωγή ενεργοβόρα, Ολόκληρα δάση αποψιλώνονται για να δημιουργηθούν καλλιέργειες για ζωοτροφές όπου και καταναλώνονται τεράστιες ποσότητες νερού. Επιπλέον οι βιομηχανικές φάρμες και τα σφαγεία εναποθέτουν τεράστιες ποσότητες χημικών και τοξικών αποβλήτων στις γύρω περιοχές καθιστώντας τες μη κατοικήσιμες.

Αυτή η εξουσιαστική συμπεριφορά απέναντι στα μη ανθρώπινα ζώα και τη φύση πηγάζει από τον ανθρωποκεντρισμό, την αυθαίρετη αντίληψη της σύγχρονης κοινωνίας πως ό,τι μας περιβάλλει υπάρχει για να ικανοποιεί τις δικές μας επίπλαστα ακόρεστες ανάγκες .Στο σήμερα εδραιώνεται ολοένα μέσα από την αντίληψη ότι τα οικοσυστήματα δεν είναι παρά παραγωγικός πόρος που η κυριαρχία μπορεί να χρησιμοποιεί κατά το δοκούν με μόνο σκοπό τη μεγιστοποίηση του κέρδους. Οι επιπτώσεις σε όλες τις μορφές ζωής είναι μη αναστρέψιμες.

Σε ότι αφορά τα μη ανθρώπινα ζώα, ο άνθρωπος τα χρησιμοποιεί τα τελευταία περίπου 10.000 χρόνια, από την απαρχή του πολιτισμού, έχοντας εξημερώσει-υποδουλώσει μια σειρά από είδη για τις δικές του ανάγκες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η εξημέρωση των ζώων έγινε ταυτόχρονα με την εμφάνιση της ατομικής ιδιοκτησίας , της ιεραρχίας και της υποδούλωσης των γυναικών, δημιουργώντας τις βάσεις για την ανάπτυξη του κράτους και της οργανωμένης εξουσίας. Σε αυτό το κόσμο που μόνο το κέρδος και η αύξηση της παραγωγικότητας μετράει ανάγκες όπως η αυτοδιάθεση και η ελευθερία δεν χωράνε και καταστέλλονται. Κάθε πτυχή της ζωής μας υπάρχει για να ικανοποιεί τη μεγιστοποίηση του κέρδους και μέσω αυτού εξασφαλίζει τη διαιώνιση της κυριαρχίας. Έτσι λοιπόν και η εκπαίδευση και η επιστήμη παράγουν καθοδηγούμενη γνώση με σκοπό το κέρδος ανεξάρτητα από τις επιπτώσεις στο φυσικό κόσμο. Ως εκ τούτου μια σειρά από επιστήμονες βασανίζουν ζώα μέσα σε εργαστήρια πειραμάτων και γενετικής, σχεδιάζουν σφαγεία και κλουβιά αδιαφορώντας για τις συνέπειες πάνω στα ίδια τα ζώα.

Η συμμετοχή του Ταούκη δε πρόκειται για κάποιου είδους εξαίρεση. Η αναπαραγωγή της γνώσης των πανεπιστημίων καθώς και οι μελέτες που διεξάγονται από φοιτητές και καθηγητές χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση μεθόδων ελέγχου και ανάπτυξης σε όλες τις πλευρές τις ζωής μας όπου και έχει επιβληθεί η εξουσία. Οι σχολές δεν αποτελούν σημεία “καλλιέργειας” και “μόρφωσης” των νέων αλλά παράγουν ανταγωνιστικές κοινωνικές σχέσεις και εργαλεία προς όφελος των καπιταλιστών. Ο κάθε Ταούκης είναι και ένα εμπόδιο που θα ποδοπατηθεί στο δρόμο των εξεγερμένων προς την καταστροφή της υπάρχουσας κοινωνίας και την ολική απελευθέρωση. Ο ανθρωποκεντρισμός, ο σπισισμός ως έκφανση αυτού, η μηχανοποίηση του κόσμου και η εκτεταμένη αστικοποίηση αποτελούν εξίσου κομμάτια του βιομηχανικού καπιταλιστικού κόσμου στον οποίο ζούμε. Η εναντίωση σε όλες αυτές τις εκφάνσεις της εξουσίας είναι είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη της ελευθερίας.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΡΕΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΗΡΕΤΕΣ ΤΗΣ
ΑΡΝΗΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΘΕ ΖΩΙΚΟΥ ΠΡΟΙΝΤΟΣ
ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ

Αναρχικές–οι για την Ολική Απελευθέρωση