Από τότε που o Πυθαγόρας διέδωσε την ειρήνη στους συντρόφους μας στον πλανήτη περίπου 2.600 χρόνια πριν, η κοινότητα των δικαιωμάτων των ζώων έχει χρησιμοποιήσει τον πασιφισμό στις προσπάθειές της να διευκολύνει την ουσιαστική αλλαγή. Σαν υπερασπιστής της εκπαίδευσης, ο ακτιβισμός μου δεν είναι διαφορετικός. Κάθε χρόνο δίνω περίπου 250 διαλέξεις σχετικά με τον ηθικό βιγκανισμό σε περισσότερους από 10.000 σπουδαστές εξηγώντας ότι τα θύματα της διάκρισης, της σκλαβιάς και της δολοφονίας παρέχονται σε όλες τις μορφές και όλα τα μεγέθη. Πολλοί σπουδαστές με ευχαριστούν που τους αφαίρεσα τις παρωπίδες τους και αποβάλλουν στη συνέχεια το κρέας, το τυρί, το γάλα και τα αυγά από τη διατροφή τους. Σε τελευταία ανάλυση, καταναλώνοντας τα κομματιασμένα πτώματα δολοφονημένων ζώων – και τα πράγματα που στάζουν από το σώμα τους – δεν είναι ένας διαφωτισμένος τρόπος ζωής.
Παρ’ όλα αυτά, ο συγγραφέας Sam Harris ανέλυσε ένα σημαντικό ψεγάδι του πασιφιστικού ακτιβισμού: «Όταν ο εχθρός σας δεν έχει κανέναν ενδοιασμό, οι ενδοιασμοί σας γίνονται ένα άλλο όπλο στο χέρι του.»
Έτσι, ενώ ο τρόπος ζωής μου και οι διαλέξεις μου βασίζονται στη συμπόνοια, εκείνοι που αρνούνται να σταματήσουν να προκαλούν κακό στα ζώα με αναγκάζουν να υποστηρίξω το «οφθαλμός αντί οφθαλμού» και φιλοσοφίες του στυλ «με κάθε δυνατό τρόπο». Σε έναν κόσμο γεμάτο από ψεύτες πολιτικούς και απατηλές δημόσιες σχέσεις, ελπίζω ότι θα εκτιμήσετε την προθυμία μου να πω μη απολογητικά ό,τι πρόκειται να πω.
Η συμπάθεια πρέπει να διατηρείται μόνο για αθώα πλάσματα – ανθρώπινα ή μη ανθρώπινα. Η θεσμοθετημένη βία δεν εξαφανίζεται απλά με μια ειρηνική διαμαρτυρία, με μια δόση λογικής και πολύ αγάπη. Εάν οι άνθρωποι αρνούνται συνεχώς στα ζώα το έμφυτο δικαίωμά τους να είναι ελεύθερα, οι ριζοσπαστικές τακτικές είναι απαραίτητες και δικαιολογημένες. Αποτρέποντας φυσικά [psysically] κάποιον βασανιστή από το να διαπράξει κακοποίηση και η δολοφονία ενός δολοφόνου για να σταματήσει μια δολοφονία είναι ευγενείς, νοερές πράξεις αυτο-άμυνας.
Γι’ αυτό οι γουναράδες – που κάνουν πρωκτικά ηλεκτροσόκ σε αλεπούδες ή σπάζουν τους λαιμούς των μινκ – αξίζουν την ίδια μεταχείριση ως αντάλλαγμα. Το ίδιο ισχύει για οποιονδήποτε φοράει γούνα. Εάν πληρώνεις κάποιον για να διαπράξει πράξεις βαναυσότητας, τότε είσαι συνένοχος και, επομένως, εξίσου ένοχος.
Οι βιαστές, οι δολοφόνοι και οι παιδεραστές πρέπει να ζωοτομηθούν, να εκτελεστούν και να τεμαχιστούν, δίνοντας στους ερευνητές την ευκαιρία να συγκεντρώσουν χρήσιμες πληροφορίες που θα ωφελούσαν πραγματικά την ανθρώπινη υγεία. Δεν βλέπω τίποτα λανθασμένο με τη θανατική ποινή επειδή εάν καταστρέφεις εκούσια τη ζωή κάποιου άλλου, τότε σταματάς αυτόματα τη δική σου.
Πιστεύω στο Θεό αλλά αντιτάσσομαι βίαια στην οργανωμένη θρησκεία και στις προσπάθειές της για βαναυσότητα στο όνομά Του. Ο τραυματισμός ή η δολοφονία ζώων είναι το περιβάλλον του Σατανά. Οι Χριστιανοί, οι Εβραίοι και οι Μουσουλμάνοι πρέπει να αντιπροσωπεύσουν την πίστη τους μέσω της ειρηνικής συμπονετικής διαβίωσης, όχι μέσω της βάρβαρης παράδοσης της κρεοφαγίας ή μέσω των κενών τελετουργικών τραγουδιών, των μακριών γενειάδων, της κάλυψης του κεφαλιού τους με ύφασμα ή της βύθισης του ενός από τον άλλον στο νερό.
Οι επόμενες δύο παράγραφοι μπορούν να βρεθούν στην ιστοσελίδα μου adaptt.org στον τομέα What’s Wrong with PETA and HSUS?. Είναι ο λόγος για τον οποίο η διεύθυνση του USI ακύρωσε τη διάλεξή μου πέρσυ και ο λόγος που ο καθηγητής δημοσιογραφίας Chad Tew και οι σπουδαστές του πάλεψαν για να αλλάξουν την πολιτική της σχολής και να με επαναφέρουν. Ο Tew ήξερε ότι είχα το δικαίωμα από την Πρώτη Τροπολογία [First Amendment right] να μιλήσω στην πανεπιστημιούπολη.
«Μερικές φορές σκέφτομαι ότι η μόνη αποτελεσματική μέθοδος για να καταστρέψουμε το σπισισμό θα ήταν κάθε αδιάφορος άνθρωπος να αναγκάζεται να ζήσει τη ζωή μιας αγελάδας σε ένα εκτροφείο, ή ενός πιθήκου σε ένα εργαστήριο, ή ενός ελέφαντα σε ένα τσίρκο, ή ενός ταύρου σε ένα ροντέο, ή ενός μινκ σε ένα μια φάρμα γούνας. Τότε οι άνθρωποι θα ξυπνούσαν από την κατάσταση υπνηλίας τους και θα καταλάβαιναν τελικά τις φρίκες που επιβάλλονται στο ζωικό βασίλειο από το πιο άθλιο είδος που περιπλανήθηκε ποτέ σε αυτόν τον πλανήτη: το ανθρώπινο ζώο!
Κατά βάθος, πραγματικά ελπίζω ότι η κατοχή, ο βασανισμός και η δολοφονία επιστρέφουν σε κάθε αδιάφορο άνθρωπο στο δεκαπλάσιο! Ελπίζω ότι οι πατέρες πυροβολούν κατά λάθος τους γιους τους στις κυνηγετικές εξορμήσεις, ενώ οι σαρκοφάγοι παθαίνουν καρδιακά επεισόδια που τους σκοτώνουν αργά. Κάθε γυναίκα βολεμένη μέσα σε μια γούνα πρέπει να υποστεί ένα βιασμό τόσο άγριο που θα τη σημαδεύει για πάντα. Ενώ κάθε άντρας βολεμένος μέσα σε μια γούνα πρέπει να υποστεί έναν πρωκτικό βιασμό τόσο φρικιαστικό που θα ξεκοιλιαζόταν. Κάθε καουμπόι σε ροντέο και κάθε ταυρομάχος πρέπει να χτυπηθούν με κέρατα μέχρι θανάτου, ενώ οι βασανιστές των τσίρκων να ποδοπατούνται από ελέφαντες και να κατασπαράζονται από τίγρεις. Και, τελικά, να λάμψουν σίδερα μέσα στο κεφάλι των ερευνητών ζώων που παθαίνουν εξουθενωτικές ασθένειες και σβήνουν οδυνηρά επειδή τα δολάρια από τις έρευνες που θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί για τη φροντίδα τους σπαταλήθηκαν στη βάρβαρη, μη επιστημονική πρακτική της ζωοτομίας.»
Ο Gary Yourofsky έχει μιλήσει σε χιλιάδες σπουδαστές για την αληθινή έννοια των δικαιωμάτων των ζώων. Το ισχυρό και διαφωτιστικό μήνυμα του Gary έχει ακουστεί από περισσότερους από 40.000 σπουδαστές στα 143 γυμνάσια, λύκεια και πανεπιστήμια σε εθνικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένου του UTEP, του Π. της Φλόριντα, του Georgia Tech και του Fresno State. O Gary χρησιμοποιεί πεζό λόγο που προκαλεί τη σκέψη, εμπνευστικές ιστορίες, αναμφισβήτητα γεγονότα, αποσπάσματα από τον Πυθαγόρα, τον William Ralph Inge και άλλους μεγάλους φιλοσόφους, συν περιγραφικό υλικό από σφαγεία (γης και θάλασσας), για να ζητήσει από τους ανθρώπους για να ευγενικοί απέναντι στα ζώα και, τελικά, να γίνουν βίγκαν.
Οι διαλέξεις είναι μια ηπιότερη προσέγγιση για τον Yourofsky, που έχει συλληφθεί πολλές φορές για κοινές πράξεις ευγένειας και συμπόνιας, και του έχει απαγορευτεί η είσοδος σε πέντε χώρες. Το 1997, ο Gary ακόμα ελευθέρωσε και 1.542 βιζόν που προορίζονταν για σίγουρο θάνατο από τη φάρμα γούνας Eberts στο Blenheim, του Οντάριο. Διάφοροι πληρεξούσιοι, στους οποίους ηγήθηκε ο Donald Perkins, Esq., προσπάθησαν να εγκρίνουν ένα ψήφισμα στο Μίτσιγκαν προς τιμή των ενεργειών του Yourofsky. «Αναγνωρίζουμε ότι σε όλη την ιστορία αυτού του έθνους, άλλα άτομα, που ενεργούν με τη συνείδηση τους έχουν ομοίως παραβιάσει ορισμένους νόμους και διατάξεις. Στην εποχή μας, οι ίδιες αυτές αρχές της μη βίαιας ανυπακοής στους άδικους νόμους έχουν εφαρμοστεί από τέτοια άτομα όπως ο Mahatma Mohandas Κ. Gandhi και ο Reverend Dr. Martin Luther King, Jr., και οι δύο εκ των οποίων – όπως ο Gary Υourofsky του Μίτσιγκαν – καταδικάστηκαν σε φυλάκιση για τις ενέργειές τους.»
Gary Yourofsky